24.07.2009

La marina di Pisa

Turens første badeopplevelse ble unnagjort i dag, og skal herved rangeres.

Strandkvalitet.
Martin sier: For mye speedos i omløp til at kjærester kan med- og tilbakebringes uten komplikasjoner. Silje så seg ut en hårete italiener med en anskuelig ballekameltå, slik at jeg flere ganger måtte opp av vannet for å markere revir. (I Trondheim bruker vi shorts)
Silje sier: Ja til mindre stein, ja til sand og ja til flere hårete italienere i speedo.

Vannkvalitet.
Martin sier:
For mye dritt altså. Den generelle aromaen i bykjernen antyder at bading bør unngås, punktum. Men dersom man er som oss, bare middels følsomme for oppvirvlet sjøbunn og fæces, så kan man dyppe seg likevel. (Hvilket vi gjorde, men vi syns Trondheimsfjorden er mye bedre enn middel's'havet)
Silje sier: Ey, havet har havfarge. Da er jeg ganske fornøyd. Havet har god temperatur. Mer fornøyd. Masse salt som jeg mener er bakteriedrepende. Enda mer fornøyd. Likevel foruroligende å ikke ha sikt mer enn ti centimeter under havoverflaten. Ellers det Martin sa da.

Tilgjengelighet.
Martin sier: Busser går hvert tiende minutt, men når bussen, som i vårt tilfelle, får motorstopp slik at man må gå en halv kilometer tilbake (i førti grader i skyggen) til busstoppet og vente der i ikke ti, men tretti minutter, på neste buss, og deretter tilbringe en ny halvtime som sild i ei dårlig ventilert tønne, ja da fjerner vi ei stjerne i boka for kollektivtransporten her i by'n. Lei dere heller en scooter. (Trondheim er... åneida! Du får meg ikke til å skrive så mye som et kvekk positivt om TT)
Silje sier: Det Martin sa. Jeg velger likevel å være positiv med følgende ord: kort vei fra busstopp til strand, om du nå skulle hoppe av på riktig bussholdeplass...

Glamfaktor.
Martin sier: Her glimrer både selebriteter og fasiliteter med sitt fravær. Hus, asfalt, stein, sjø, alt spekket med hårete urinvånere. Mer glam blir det heller ikke av at undertegnede har pådratt seg en markant bilring, og dertil lite pigmentering på mage, lår og rygg - men armene er litt brun-røde, og jeg har fregner ved siden av nesa... som er rød. (Vrenger jeg derimot av meg skjorta i Trondheim, blir det et medieoppstuss uten sidestykke. Jeg erindrer å ha fått vommen nevnt i samme åndedrag som Toppen Beck og Mona Grudt. Les mer på adressa.no)
Silje sier: Jeg har aldri vært særlig glamorøs av meg, men jeg nekter altså å gjøre mitt fornødne i et hull i gulvet og uten mulighet for tilstrekkelig rengjøring etterpå. Altså null poeng for baderomsfasiliteter. Null poeng på stjernefaktor også. Så en og annen stereotyp italiener, men jeg går nok litt langt om jeg kaller det en opplevelse av det store. Fikk derimot tafset litt på eks-vokalisten i 22 og må si meg særdeles fornøyd med det!

Karaktér 2+.
SIlje sier: Godt å bade i heten, men hadde nok sett for oss en mer klassisk strand enn det vi ble presentert for i utkanten av Pisa. Fra nå av kan det kun går oppover. Tror vi. Håper vi. Ber vi instendig på våre knær om.
Martin sier: Men det har jo vært trivelig så langt. I moderat og koselig motgang vokser mennesket. Klokka er tjuetre, og jeg foreslår at vi tar en tur utenfor døra og nyter det yrende folkelivet. I morgen kan dere ringe oss. Det tar visst 24 timer å aktivere telefonnumrene. Ciao! :)

Ingen kommentarer: