23.07.2009

Vel fremme!

Vi er nå innlosjert på B&B Le DONZELLE, rett ved elven Arno i Pisa. Meget positivt overrasket over standarden her, og så langt anbefales stedet sterkt til andre som måtte forville seg hit. Alle hjerter gleder seg! En hyggelig, men noe malplassert dekorasjon ventet oss ved ankomst:



Dagen har gått med til reising, innsjekking, utpakking, soving og rekognosering av byen. Det er varmt her. Umenneskelig varmt. Sett tårnet i Pisa. Det skjeve, vel og merke. Som alt annet (bortsett fra pyramidene i Giza :p ) er det noe mindre prangende i virkeligheten. Arti læll!

Middagen ble inntatt på en hyggelig familiedrevet liten trattoria, og jeg har spist ål for første gang. Martin gulpet i seg noen blekkspruttentakler som jeg er overbevist om at rørte på seg. Gelato var den selvsagte dessert, og jeg har for første gang blitt salig av smaken av pistasj. Serriøst. Pistasjis som smaker pistasj har jeg aldri spist før i kveld. Heller ikke pæreis som smaker pære. Smekk på pungen til samtlige iskremer man får kjøpt i moderlandet. I samme slengen kan jeg nevne at italienere, i hvert fall her i byen, ikke er så ufyselige som mine fordommer ville ha det til. Heller ikke er språket sååååå stygt som jeg muligens kan ha ytret en mening eller to om tidligere.



Skjevt ja.



Nam.

Ingen kommentarer: